University of Liege | Version française
Study programmes 2013-2014Last update : 16/04/2014

Jocelyne Robert
[ return to list ] [ A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z ]

Contact :   Refer to the ULg directory
Courses :  
ERAS0003-1Managerial Skills DevelopmentHolder
ERAS0004-1Executive and Team Management in an International EnvironmentHolder
GEST0005-4Introduction to the theory of organizations, Theoretical analysisHolder
GEST0005-5Introduction to the theory of organizations, PracticeHolder
GEST0197-1Introduction to organization theory (night classes)Holder
GEST0740-2Introduction to the theory of organizations and structures of Public HealthHolder
GEST0741-2Management and human resources managementHolder
GEST2021-1Seminar preparing to become a managerHolder
GEST3001-1People management and organisationHolder
GEST3002-1Human ResourcesHolder
GEST3030-1Development of managerial skillsHolder
GEST3054-1Analysis of organizationsHolder
GRHO0008-5Managing senior staff and teams in an international contextHolder
SCER0016-1Travail personnel, y compris executive summaryHolder
- Environnement touristique wallon et international : acteurs wallons du tourisme, acteurs belges et internationaux, organismes dans le contexte du tourisme wallon, organismes en Belgique et à l'international
- Analyse des marchés : comprendre le consommateur de services touristiques et de loisirs, techniques d'étude de marché, veille et prospective en tourisme, approche culturelle des publics
- Territoires : composantes de la destination touristique, diagnostic territorial, analyse du paysage, mobilité, incidence socio-économique du développement touristique
- Stratégie et marketing : spécificités du marketing du tourisme et des loisirs, étude de faisabilité, plan d'affaires, produits touristiques, approche clientèles à besoins spécifiques, service et qualité, bonne gouvernance et RSE
- GRH : introduction aux métiers de la GRH, relations sociales dans l'entreprise, éléments de politique de rémunération, politiques de communication interne, recrutement et sélection, évaluation des compétences, management et leadership
- Comptabilité, plan financier et aspects juridiques
- Communication et e-tourisme : relations publiques, lobbying avec les parties prenantes, médiation et relation avec la population locale, plan de communication, stratégie de publication en ligne
- Séminaire ou visite de terrain
This list includes only courses of the 1st and 2nd cycles.

imageHome
imageSearch by Faculty
imageSearch by teacher
imageSearch by course code and title

Students and Studies Administration - Academic Affairs - Contact : Monique Marcourt, General Director for Education and Training - Developed by SEGI